سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود رایگان

  در این ترفند شما می‌توانید کاری کنید که در ابتدای ویندوز و
زمانی که صفحه خوش‌آمد گویی بالا آمد یک پیغام به نمایش درآید که متن آن به دلخواه
شما می‌باشد. برای این کار در ریجستری(نحوه ورود به ریجستری در بالا گفته شد) به
آدرس زیر مراجعه کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon

حالا  روی فضای خالی سمت راست کلیک نموده نیو را انتخاب سپس
گزینه String Value را بزنید حالا نام String یا همان فایل ایجاد شده را چنین تایپ
کنید:LegalNoticeCaption و دو بار اینتر را بزنید تا صفحه‌ای باز شود. دراین
صفحه شما باید متن نوار عنوان پیغام را بنویسید.
در مرحله بعد مجدا یک String
Value از طریق شیوه‌های ذکر شده در همان جا ساخته این بار نام آن را
LegalNoticeText بگذارید و اینتر را بزنید حالا فایل را از طریق دابل کلیک یا اینتر
کردن باز کرده و متن مورد نظر خود را در صفحه‌ی ظاهر شده تایپ نمایید.

با تشکر! نظر یادتون نره!


ارسال شده در توسط فرشید

در بخش دوم ویندوز ویستا می خواهیم پس از بیان ویژگی های ویستا در EXPLORER به منوی Start بپردازیم. برای یاد آوری تاکید می کنم که بحث ما راجع به ویستا صرفا بحثی کلی است و به شکل تخصصی و در زمینه های تخصصی بحث چندانی مطرح نمی شود.

در پنجره EXPLORER ویندوز ویستا در بخش پایین یک نوار افقی نسبتا پهن است که اطلاعاتی در مورد پوشه ای که در آن واقعیم و نیز فایل یا فایلهای انتخاب شده به ما می دهد.

اما در مورد منوی Start نیز در ویستا به خصوص از لحاظ ظاهری تغییرات مثبتی اعمال شده است که به آنها به اختصار اشاره می نمایم.

اولین بحث شکل دکمه است اما داخل Start: در نگاه اول پس از باز شدن منوی شروع یا Start تغببر چندانی بجز افزودن و کاستن از گزینه های آن نمی بینیم اما اگر All Programs را باز کنیم به راحتی تغییر را حس می کنیم که البته شاید برای برخی خوشایند و برای برخی ناخوشایند باشد. در فرم جدید این منو دیگر خبری از لیست بزرگ و گاهی چند بخشی نیست و به شکل یک لیست کوچک تر است که به هیچ وجه از ابعاد منوی سمت چپ منوی استارت تجاوز نمی نماید و برای مرور بین برنامه ها از Scrool استفاده شده است. اما بجز All Programs در منوی شروع تغییرات دیگری نیز داریم مثلا در پایین منو باز هم امکان Search سریع وجود دارد که امکان دسترسی به هر بخشی از رایانه را فراهم می سازد آن هم در عرض چند ثانیه و شاید کمتر.تغییر دیگر در دکمه های مربوط به خاموش کردن سیستم است که آنها را بسیار راحت تر و کاربر پسند تر نموده است.تغییر دیگر این است که با رفتن بر روی گزینه های بخش سمت راست منو از قبیل Documents یا Pitures و ... در گوشه سمت راست بالا نما و شمایلی از آن به نمایش در می آید که برای مبتدیان مفید است. تغییر دیگر در تنظینات این منو به چشم می خورد و آن امکان باز شدن Control Panel,Computer,Documents,.... به صورت منو در همان بخش سمت راست منوی استارت است که البته در XP هم با کمی مشکلات می شد این کار را انجام داد.


ارسال شده در توسط فرشید

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به برنامه نویسی روی موبایل هستند حتما این قسمت را بخوانید. با برنامه ای که در این پست معرفی خواهم کرد به سادگی میتوانید روی موبایل آن هم موبایلهای جاوا برنامه نویسی کنید آن هم بدون دانستن زبان جاوا!!! فقط کافی است زبان پاسکال بدانید!!! البته به زودی (یعنی خیلی زود) برنامه نویسی روی موبایل به زبان بیسیک را هم قرار خواهم داد!!!Smiley پس تا از دست نرفته ادامه مطلب را بخوانید....................

برنامه نویسی موبایل جاوا پاسکال Java Programing Mobile Pascal Midlet Java2ME


ارسال شده در توسط فرشید

  در این ترفند شما می‌توانید کاری کنید که در ابتدای ویندوز و
زمانی که صفحه خوش‌آمد گویی بالا آمد یک پیغام به نمایش درآید که متن آن به دلخواه
شما می‌باشد. برای این کار در ریجستری(نحوه ورود به ریجستری در بالا گفته شد) به
آدرس زیر مراجعه کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows
NT\CurrentVersion\Winlogon

حالا روی فضای خالی سمت راست کلیک نموده نیو را انتخاب سپس
گزینه String Value را بزنید حالا نام String یا همان فایل ایجاد شده را چنین تایپ
کنید:LegalNoticeCaption و دو بار اینتر را بزنید تا صفحه‌ای باز شود. دراین
صفحه شما باید متن نوار عنوان پیغام را بنویسید.
در مرحله بعد مجدا یک String
Value از طریق شیوه‌های ذکر شده در همان جا ساخته این بار نام آن را
LegalNoticeText بگذارید و اینتر را بزنید حالا فایل را از طریق دابل کلیک یا اینتر
کردن باز کرده و متن مورد نظر خود را در صفحه‌ی ظاهر شده تایپ نمایید.

با تشکر! نظر یادتون نره!


ارسال شده در توسط فرشید
سلام! در این مطلب قصد دارم آموزش ساخت عکس برای اس ام اس (پیامک) را برای شما ارائه دهم. برای ساخت این گونه عکسها شما به برنامه فتوشاپ نیاز دارید که فکر می کنم در دسترس همه باشد. پس دست به کار می شویم. برای شروع شما باید وارد برنامه فتو شاپ شوید سپس از منوی File روی New کلیک نمایید. حالا شما باید اندازه تصویر خود را وارد کنید. اندازه استاندارد و معمول برای ارسال عکس با sms (پیامک) 28*72 و 32*32 پیکسل می باشد بنابراین در پنجره new در مقابل Width و Height به ترتیب اعداد 72 یا 32 و 28 یا 32 بنویسید و OK را کلیک کنید. سپس با ابزارهای فتوشاپ طرح و نقش خود را بکشید آن هم فقط به رنگهای سیاه و سفید و برای ذخیره آن به این ترتیب عمل کنید: از منوی File وارد Save for web شده و سپس در پنجره ظاهر شده در بخش Settings که مربوط به تنظیمات نوع فایل می باشد در لیست پسوند فایل گزینه Wbmp را کلیک نمایید سپس روی Save کلیک کرده و فایل خود را ذخیره کنید!
تذکر! فایل شما حتما باید حداکثر256 بایت حجم داشته باشد نه بیشتر!آموزش ساخت عکس برای ارسال با sms
ارسال شده در توسط فرشید

ممکن است شما هم بخواهید برخی مواقع به کسی اس ام اس بزنید و شماره شما در گوشی مقصد نمایش داده نشود. در این بخش برای شما ترفندی معرفی می کنم که بتوانید بدون استفاده از نرم افزار خاصی و بدون هزینه این کار را انجام دهید.

این ترفند فقط بر روی گوشی هایی کار می کند که دارای قابلیت Email gateway باشند. اکثر گوشی های سونی اریکسون این خاصیت را دارند.البته باید هم گوشی مبدا و هم مقصد دارای این قابلیت باشند. همانطور که گفتم اکثر گوشی های سونی اریکسون و برخی مدل های نوکیا مثلاN70 این قابلیت را دارند اما من تا بحال روی نوکیا و سایر گوشیها امتحان نکرده ام ولی از کار کردن روی خیلی از مدلهای سونی اریکسون مطمئنم(ممکن است مدلهای قدیمی سونی اریکسون مثل J100 این قابلیت را نداشته باشند). به هر حال همانطور که گفتم هم گوشی مبدا و هم گوشی مقصد باید قابلیت را داشته باشند. حالا نحوه کار را برای شما توضیح می دهم. توجه کنید که این توضیح برای گوشیهای سونی اریکسون است و من نحوه انجام این عملیات را روی نوکیا نمی دانم. اگر کسی می داند حتما با ما هم در میان بگذارد.

وارد منوی گوشی شده و به بخش Messaging(پیام نگاری) شوید سپس گزینه Settings (تنظیم) را زده و از منوی جدید Text Message (پیام متن) را انتخاب کنید. سپس وارد Email gateway (درگاه ایمیل) شده و New email gateway (درگاه ایمیل جدید) را زده و شماره کسی را که می خواهید برایش مسیج بزنید(شماره مقصد) را وارد کرده Save (ذخیره) را بزنید.حالا به طور کلی از منو خارج شده و بعد ژیام خود را مثل همیشه تایپ کنید سپس برای ارسال پیام به جای وارد کردن شماره یا انتخاب از لیست مخاطبین گزینه Ente Email address(وارد کرن ایمیل) را زده و یک آدرس ایمیل (مثل این :A@B.com) وارد کنید. حتما علامت @ را استفاده کنید سپس پیام خود را Send(ارسال) کنید. حالا اگر گوشی مقصد دارای قابلیت Email Gateway باشد شماره شما روی گوشی او نمایش داده نخواهد شد و ایمیل دیده می شود. توجه کنید که برای ارسال پیام به شخص دیگر باید مجددا آن شماره را در بخش Email gateway تغییر دهید.

از دوستان عزیزی که نوکیا یا گوشیهای دیگر دارند خواهشمندم در صورت پیدا کردن راهی مثل روش بالا برای گوشیهای خود این موضوع را در نظرات مطرح و ما را هم مطلع کنند. با تشکر!


ارسال شده در توسط فرشید

 با استفاده از این ترفند شما می‌توانید متنی
در نوار عنوان یا همان Title Bar ویندوز مدیا پلیر به دلخواه خود قرار دهید.
برای این کار منوی استارت را باز و Run را اجرا نمایید سپس تایپ کنیدRegedit. حالا
در سمت چپ از طریق پوشه‌هایی که می بینید به این آدرس بروید:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\WindowsMediaPlayer

حالا روی TitleBarدر صفحه سمت راست دابل کلیک کرده و در صفحه ظاهر
شده متن مورد نظر خود را وارد نمایید. حالا می توانید روی OKکلیک کنید و مدیا پلیر
را باز کنید تا متن مورد نظرتان را در بالای صفحه ببینید.
تذکر! ممکن است در
رایانه شما گزینه‌ای به نام TitleBar مشاهید نشود که در این صورت میتوانید روی صفحه
سفید سمت راست، راست کلیک نموده و روی New کلیک نمایید سپس گزینه String Value را
کلیک نمایید و نام فایل ایجاد شده را TitleBar بگذارید(بین دوکلمه فاصله
نیست). سپس روی آن دابل کلیک کده و متن خود را در صفحه ظاهر شده بنویسید. 



ارسال شده در توسط فرشید

حتما تا کنون برنامه هایی را دیده و یا اسم آنها را شنیده اید که کاربرد آنها مخفی سازی فایل ها برای کاربران است اما در این بخش ترفندی به شما معرفی خواهد شد تا بدون هرگونه برنامه یک فایل یا چند فایل خود را در یک فایل عکس مخفی کنید به طوری که هنگام باز کردن فایل برای دیگران یک عکس کاملا معمولی باز شود. برای این کار شما فقط به یک ویندوز ME یا بالاترSmiley یک عکس با فرمت یا پسوند JPG و آشنایی با ZIP کردن پوشه ها داریدSmiley که این کار از طریق ویندوز یا برنامه هایی مانند WinRar و WinZip قابل انجام است(فرمت فایل فشرده می تواند RAR یا ZIP باشد)

حالا شروع کار: ابتدا فایل های مورد نظر خود را به حالت ZIP یا RAR فشرده کنید سپس وارد منوی استارت بخش Run شوید. (در ویندوز ویستا که Run را در استارت نمی بینید و در سایر ویندوز ها کلیک پنچره را نگه داشته و کلید R را برنید) پس از اجرا شدن Run دستور cmd را وارد کرده و Enter را بزنید تا محیط Command prompt ظاهر شود سپس دستور زیر را وارد کنید:

copy /b Pic.jpg+File.Zip NEW.jpg

در این دستورات Pic آدرس و نام فایل عکس است و File.zip آدرس و نام فایلی است که قرار است مخفی شود.NEW هم آدرس و نام فایل عکسی است که فایل مخفی شده در آن قرار می گیرد.

نکته: برای باز کردن فایل محفی شده باید با استفاده از Renameپسوند فایل را به Zip یا Rar تغییر دهید. برای مخفی شدن مجدد دوباره این پسوند را به JPG تغییر دهید!

توجه: اگر نام فایل ها در ویندوز شما بدون پسوند نمایش داده می شوند می توانید از منوی Tools در مای کامپیوتر Folder Options را انتخاب کنید سپس از سربرگ View تیک گزینه
Hide extensions for known file types را بردارید!

اقتباس شده از وبلاگ ترفندهای کامپیوتر با تغییرات

در صورت بروز اشکال و یا ایرادی در متن بالا حتما در بخش نظرات اطلاع دهید!!!


ارسال شده در توسط فرشید

Mozilla FireFox 3: بالاخره پس از مدتها نرم افزار عالی روباه آتشین FireFox عرضه و قابل دانلود شده است. این برنامه شاید اولین رقیت بسیار جدی Internat Explorer مایکروسافت باشد چراکه نه Netscape در گذشته های دورتر قدرت چندانی از خود نشان داد و نه مرورگرهایی مثل Opera توانسته بودند مقابل غول بزرگ دنیای نرم افزار بایستند اما حالا فایر فاکس با حیله گری خود توانسته آتش به خرمن غول یکه تاز دنیای نرم افزار بیاندازد.

جالب توجه اینکه این نرم افزار در ایران بیش از نیم میلیون بار دانلود شده و البته در کره شمالی 0 بار دانلود شده و تا این لحظه کل دانلود ها به عدد 32 میبیون نرذیک شده است.

نرم افزار FireFox دارای ویژگی های قابل توجهی در نسخه 3 خود است که به اختصار به آنها می پردازم:

1- حفاظت امنیتی بهتر در مقابل عوامل مخرب. 2- شکل ظاهری متناسب با نوع سیسبم عامل کاربر 3- بهبود کارایی Download Manager چیزی که حتی در IE 7 هم دیده نمی شود.!4- کمتر سوال کردن از کاربر راجع به ذخیره پسوردها و قابلیت تنظیم یکباره آن 5- هوشمند سازی راهنمای سایت هایی که قبلا دیده اید با توجه به سوابق کاری شما در مرور گر 6- سرعت بسیار بالا تر نسبت به مرورگر فایر فاکس 2 و IE 7

خوب پس اگر می خواهید این برنامه را دانلود کنید 

دانلود


ارسال شده در توسط فرشید
<   <<   11   12   13